Merhaba arkadaşlar, bugünkü yazımın konusu olarak 17 Mart 2016’da Facebook sayfamda paylaştığım yazımdan yola çıkarak Sosyal Medya platformlarında yapılan yanlış

Pazarlama yöntemlerini seçtim. Bu konu bir esnaf olarak kişisel yaşamım ile iş yaşamım arasında kesin bir çizgi oluşturmak gerektiğine inandığım için bir o kadar da önemlidir benim için. Sözü fazla uzatmadan o yazımdan da derlemeler yaparak konuya girmek istiyorum.

Teknoloji ve buna yüzde yüz endeksli olarak yazılım dünyası gün geçtikçe gelişiyor. Biz tüketici olarak artık bu hıza yetişemediğimizi kabul etmemiz gerek. Her gün ama her gün bir başka yenilik, bir başka icat, bir başka yaşamı kolaylaştırdığını iddia eden yazılım dünyamıza sunuluyor. Fakat son on yılda gelmiş birçok gelişmenin ve yeniliğin içinde büyümesi gelişmesi ve hatta evrilmesi hat safhada olan yazılım var ki o da hiç kuşkusuz Sosyal Medya platformlarıdır.

Çok iyi hatırlıyorum, daha mobil devrimin yaşanmadığı zamanlarda Nokia gibi telefonları kullanmaya devam ettiğimiz o dönemlerde ki fotoğraf çeken telefonlar yeni yeni çıkmıştı piyasaya, üniversitede Facebook ile tanıştım. Belki de o zamanlar girmediğimiz keşfetmediğimiz kısmı yoktu. Bir dönem facebook oyunları damgayı vurdu zamanımıza. Sabahlara kadar online poker oyunu oynardım, tarla ekerdim biçerdim. Tabii biz büyüdükçe önceliklerimizde değişiyor. Oyun devri bitti çok şükür. O zaman tünelini işgal eden şu oyunda bunu kazandı, bu oyunda şunu kazandı paylaşımları, bildirim panosundaki oyun bildirimleri, arkadaş listenizdeki kişilerin oyun istek ve talepleri. Şu an geriye baktığımda o kadar büyük bir zaman kaybı ki anlatamam. Ama sektör insanları ekran başında tutmak için oluşturulmuş ve bizde ekran başındaydık.

Yine zaman geçti Facebookla birlikte Twitter çıkışlar yaptı, ama hiç ısınamadım o mavi kuşa. Fakat amacını son yıllarda anlayabiliyordum. Bu zamanın içinde daha nice sosyal medya platformları çıktı ortaya ki çoğu internet platformu sosyal olma yolunda ilerliyordu. Hatta Microsoft bizlere hotmail profilleri bile sunmuştu, tutunamadı ne yazık ki. Facebook evrildikçe evrildi. Belki de en önemli özelliği zaman tüneli olmuştu bana göre. Neyse sizlere sosyal medya tarihi vermeyeceğim ama son 3-5 yılda bu evrilmenin ve mobil teknolojilerinde ilerlemesiyle artık Sosyal Medya mecraları kendi reklamını kendin yap, kendi ürünlerinin pazarlamalarını kendin yap durumuna döndü.

Evet, bir iş sahibi olanlar, bir hobi sahibi olanlar, bir uğraşı yapanlar, hizmet sektörü, emek sektörü bile Sosyal Medya aracılığı ile pazarlamalarını yapmaya başladı, devam etti. Bu durum devam ettikçe bulaşıcı bir durum gibi herkes aynısını yapmaya başladı. Ama bu durum bilinçsizce ilerledi. İnsanlar reklam yapmak için mahremiyetlerini tehlikeye atmaya başladı. Nitekim bu durumu aşağıdaki başlıklarla açıklamaya, bana göre hatalı olan durumları belirtmeye çalışacağım.

  1. Sosyal Medya Platformlarında kullandığınız adınız

Sosyal Medya platformları özellikle Facebook size sağlamış olduğu profili kişisel kullanımınız için izin vermektedir. Adı üzerinde KİŞİSEL. Bu ne demek peki? Bu şu demek arkadaşlar siz tanıdığınız tanıştığınız çevrenizi arkadaş ekler ve genel itibari ile bu arkadaşlarınızın görmesi için kişisel profilinizde paylaşım yaparsınız. Bunu sadece tanıdığınız güvendiğiniz veya görmesinde sakınca bulmadığınız kişiler görür. KİŞİSEL’lik öncelikle adınızı soyadınızı kabul etmek ve size sunulan profile bu adı vermekle başlar. Adında rumuzlar kullanan çok gördüm, şirketinin, işinin, ünvanının kullanıldığını çok gördüm. Mesela düşünün size falanca market veya filanca restoran isimli bir profilden arkadaşlık isteği geliyor, kişi resmide yok, nasıl tanırsınız? Şahsen ben tanımaya uğraşmam, o isteği istek listesinde bekletirim. Diğer bir konu ise, biliyorum ülkemizde yaşanan bazı olaylara tepki olarak yapılan bir protesto yöntemi idi, adlarının başlarına TC ibaresi koymak. Yapmayın kardeşim siz devlet dairesi misiniz? Değilsiniz.

Size çok önemli bir şey söylemek istiyorum adınızla ilgili; sizin adınız soyadınız bir MARKA’dır. Sizi ömrünüz boyunca temsil eder. Bu markayı büyütmek tanıtmak sizin elinizde. Sizin yaptıklarınız, bilgileriniz, becerileriniz ve tüm bunları dünyaya nasıl sergilediğiniz bu markayı büyütecektir. O yüzden arkadaşlar Adınızı ve Soyadınızı Sosyal Medya platformlarında düzgün bir şekilde kullanın.

  1. Profil Resmi

Bir diğer konumuz ise Profil Resmi. Profil resminiz sizi tanımlamak için kullanılır sosyal medya platformlarında. Ben buradayım bak bu benim bu da benim profilim der. Sizi arayanlar isminizden önce profilinize dikkat çeker. ” Aaa ben bu kişiyi tanıyordum” der. Düşünsenize yıllar önce gördüğünüz bir arkadaşınız adınızı veya soyadınızı diyelim hatırlamaz ise resminizden çıkarmaya çalışacak. O platformdaki Ahmetlerden Ayşelerden sizi ayırt etmesi için ona bir resim vermemiz lazım değil mi? Evet lazım. Nasıl ki kimliğinizde sizin resminiz var, sosyal medya profillerinizde de olmalı.

Peki Murat, nasıl bir resim olmalı bu profil resmi?, sorusunun cevabı olarak size Biyometrik fotoğraf demeyeceğim. Ama yakın olsun. Bakın profiliniz sadece size aittir. Arkadaşlarınızın, ailenizin bireylerinin, sevgilinizin, köpeğinizin veya kedinizin o profil resminde işleri yoktur. Sadece siz olun o resimde. Sonra taa uzaktan çekilmiş fotoğraflarınızı kullanmayın, aynı vesikalık gibi omuz yukarısı yeterlidir. Boyunuzu posunuzu güzelliğinizi yakışıklılığınızı sergilemeniz için size çokça yer sağlamakta sosyal medya platformları. Profil reminize almadığınız onca kişiyi de çok seviyorsanız kapak fotoğrafı olarak kullanın o da desin ki… Artık siz ne demesini isterseniz onu desin oraya karışmayacağım .

  1. Paylaşımlarınız

Dedim ya Profiliniz size özel. Siz bir çevre oluşturdunuz arkadaşlarınızı eklediniz ve özelinizi paylaşıyorsunuz. Özelinizi diyorum; nedir bunlar: Tatili nerde geçirdiğiniz, nereye gittiğiniz, nerde yemek yediğiniz, ne gün ne giydiğiniz, koşarken, yüzerken, spor yaparken, eşiniz dostunuz sevgiliniz aileniz çocuklarınızla neler yaptığınız. Bunları siz ve sizin o arkadaş çevrenizin dışındakilerin bilmesine gerek YOKTUR. Paylaşımlarınızı dünyaya açık şekilde yapmayınız. Sizin evde olmadığınızı tatilde olduğunuzu hırsızlar bilmesin, nerde ne yaptığınızı kötü niyetliler bilmesin. Aslında buradan çoğaltılacak birçok kötü senaryo bulabilirim fakat gerisini sizin hayal gücünüze bırakıyorum. Paylaşımlarınız dünyaya açık olmasın.

  1. Sosyal Medya Sayfaları

Şimdi diyeceksiniz ki bana, biz işimizi yaptığımızı hobimizi nerde nasıl paylaşacağız? Adımızı düzelttin resmimizi düzelttin, paylaşımlarımızı kısıtladın, işimiz gücümüz yürümesin mi? Yürüsün kardeşlerim, ama doğru yolda yürüsün. Sosyal Medya Pazarlaması denen bir şey var bu dünyada ve her geçen gün bu platformların reklam amaçlı kullanılması artıyor. Sizde elbette ki bu pazarda yerinizi almalısınız. Ama nasıl?

Bugün neredeyse tüm sosyal medya platformları size “Sayfa” adı altında “Sayfayı Beğen” diye bir butonunun olduğu bir özellik sunuyor. Hatta Facebook işinizi burdan yapmanız gerektiğini söylüyor, söylemekle kalmıyor size kullanım sözleşmesinde kişisel profilinizde iş yapamazsınız diyor. Ben size sayfa özelliği sundum bunu kullanacaksınız diyor. Peki Neden sayfaları kullanalım? Maddeler halinde sıralamak gerekirse size faydalarını benim gözümle şu şekilde sayayım:

  1. Kişisel profilinizde arkadaş ekleme zorunluluğu vardır ve paylaşımlarınız sadece bu kişilere ulaşır. Ama Sayfada beğeni sayınızı artırarak, dünyaya açık paylaşımlarda bulunarak milyonlarca kişiye ulaşma imkanınız vardır.
  2. Sayfalarda paylaşılanlar globaldir. Herkes görebilir. Önemli olan sayfa beğeninizi artırmaktır.
  3. Sayfalarda özel şeyler paylaşılmaz işinizi yükseltmek reklamınızı kendiniz yapmanız için idealdir. İşinizle ilgili fotoğrafları ve videoları paylaşabilirsiniz.
  4. Sayfalarda İşinizin, işletmenizin yerini adres özelliği ile belirtebilirsiniz.
  5. Sayfalarda işinizin iletişim bilgilerini websitesini belirtebilirsiniz, hatta bir buton ile sizi aramalarını sağlayabilirsiniz.
  6. İşletmenizin çalışma saatlerini belirtebilirsiniz
  7. İşletmeniz için müşteri mesajlaşma sistemi oluşturabilirsiniz.
  8. İşletmenizin reklamını satın alma yoluyla da yapabilirsiniz.

Şimdilik bu gibi özellikleri aklıma gelmektedir. Peki bunları söylemekteki amacım nedir? Arkadaşlar tehlikeli bir dünyada yaşıyoruz teknolojinin gelişmesiyle birlikte kötü niyetli insanlarda bu gelişime ayak uydurmaktadır. O yüzden kendinizi Kişisel ve İş olarak ikiye bölün sosyal medyada. Mesela facebook sayfanızda işletmenizin ürünleri ile ilgili paylaşımlar yapın ve sonra bu paylaşımı kendi kişisel profilinizde paylaşın. Böylece profesyonel çalışmış olursunuz bakın buda benim işletmemin sayfası ve bizde bu ürünler var gibi der arkadaşlarınıza da göstermiş olursunuz. Bir yerde binler var diğer yerde milyonlar. Sayfa ile ufkunuz çok genişler.

Hep işletme dedim genellikle bu şekilde kullanılıyor sayfalar ama sadece işletmeler de değil bunları yapabilen. Eğer önemli bir kişi iseniz sanatçı siyasetçi sporcu vs. sizinde sayfanız olur sizde beğenilirsiniz. Zaten sosyal medya platformlarında bunu nasıl yapabileceğiniz ayrıntılı bir şekilde anlatılıyor.

Network Marketing işi yapanlar için

LR network marketing işi yapan biri olarak, tüm arkadaşlarıma bu konu ile tavsiyelerim şunlar olacaktır.

  1. Sosyal Medya platformlarında adınızı ve soyadınızı düzgün bir şekilde yazın. Bizler adımızla tanınmak için emek sarf eden insanlarız. Ağ Pazarlamada insanlarla iletişime geçerken rumuz kullanmak, takma isim kullanmak veya profil isimlerimizin başına sonuna şirketimizin ismini eklemek hiç ama hiç profesyonelce değildir. Kaldı LR şirketi kendi isminin profil isimlerinde kullanılmasını yasaklıyor iş ortaklarına.
  2. Profil resminiz sizi aynı kimliğinizdeki gibi göstersin. Sizi araştıran insanlar sizin yüzünüzü görmek isteyecektir.
  3. Kendinize bir Sayfa edinin, herkese açık paylaşımlar yapabileceğiniz, yaşamınızdan kesitler paylaşabileceğiniz bir sayfanız. Burada özelinizi değil, genelinizi paylaşın. Unutmayın yeni iş ortaklarınız sizi araştıracak, sizin yaşamınıza bakacak, sizin gerçekliğinizi, bu işten kazancınızın gerçekliğini sorgulayacak. Nitekim ben öyle yaptım, araştırdım işin gerçekliğini doğruladım.
  4. Ürünleri görsellerini kurallara uygun bir şekilde paylaşmak gerekli, kimseye iddialarda bulunmayın. Şirketin kurallarına göre söylemlerde bulunun. Paylaşımlarınız açıkça belirtsin söylemek istediklerinizi ve uyarılarınızı ki kimse sizi parmağıyla göstermesin “Şu kişi bunun bu işe yaradığını söylemişti” demesin.
  5. Yalan satmayın, doğru ne ise onu paylaşın. Dürüstlüğünüz size kazandıracaktır. Er yada Geç.
  6. İzinsiz başkalarının paylaşımlarını paylaşmayın, kişiye sorun, izin alın, paylaşımlarınızda kaynak gösterin.
  7. Teknolojiyi takip edin ve iyi kullanın, kişilere ulaşmanızda size çok ama çok fayda sağlayacaktır yeniliklere ayak uydurmak.

1,544 total views, 1 views today